Aktywna Ciąża, Fit Mama

Fit Mama

Zajęcia FIT Mama to treningi dla kobiet w pierwszym roku po urodzeniu dziecka. Dziewięć miesięcy ciąży zmienia kobiece ciało. Są to zmiany nieuniknione i fizjologiczne, dzięki którym organizm przystosowuję się do nowej sytuacji. Po porodzie zmiany cofają się, rzadko jednak  wraca się do idealnego stanu sprzed ciąży. Po porodzie do sylwetki najlepiej jest podejść całościowo i wbrew powszechnie panującej opinii nie należy koncentrować się tylko na mięśniach brzucha.

Efekty jakich możesz się spodziewać ?

  • Poprawa stabilizacji głębokiej: mięśnie głębokie tułowia: mięsień poprzeczny, brzucha, mięśnie dna miednicy, w ciąży ulegają osłabieniu, wręcz rozciągnięciu. Mogą pojawić się bóle kręgosłupa, wysiłkowe nietrzymanie moczu, problemy trawienne.
  • Ćwiczenia oddechowe: w ciąży ze względu na to, że przepona jest mocno uciśnięta, trudno wziąć głęboki oddech. Oddech jest płytki, a przepona nie pracuje prawidłowo.
  • Korekty postawy ciała: zmiany w postawie ciała, które zachodzą w ciąży, skutkują przeciążeniem i bólem kręgosłupa. Po porodzie zmiany te nie cofają się od razu, a tryb życia młodej mamy (noszenie dziecka, karmienie), niestety sprzyja dodatkowym obciążeniom. Poprawa nawyków ruchowych i postawy ciała
  • Diagnozy mięśnia prostego brzucha. Rozciągnięcie kresy białej, wymaga specjalnego postępowania: odpowiednich ćwiczeń oraz właściwych nawyków ruchowych na co dzień.
  • Wzmocnienia mięśni globalnych: ud, ramion, a szczególnie mięśni pośladkowych, które w ciąży ulegają osłabieniu i często po porodzie są nieaktywne.

W naszym studio dodatkowo można skorzystać z konsultacji z fizjoterapeutą, który oceni stan mięśni brzucha i dobierze najbardziej zalecane ćwiczenia.

Na zajęcia należy zabrać:

kocyk/pieluszkę dla dziecka
zabawki dla dzieci
całą torbę-czyli standardowo jak wychodzicie z dziećmi na spacer: mleko/woda/smoczek/pieluszki /mokre chusteczki/przekąski.

Aktywna Ciąża

Ciąża jest trudnym okresem w życiu kobiety. Często występują wtedy bóle i inne dolegliwości, które wynikają z gwałtownych zmian hormonalnych oraz anatomicznych. Nawet zwykłe, codzienne czynności – takie jak stanie, siedzenie, spanie, chodzenie czy praca – stają się wyzwaniem.

Obecnie już nikt nie kwestionuję faktu, że aktywność fizyczna w ciąży przynosi wiele korzyści kobiecie i dziecku. Ćwiczące ciężarne mniej skarżą się na typowe ciążowe dolegliwości, łatwiej im kontrolować wagę ciała, mają łatwiejszy poród,  a ich dzieci średnio mają więcej punktów w skali APGAR.

Mimo, że ciąża jest to stan fizjologiczny, to nasz organizm funkcjonuje inaczej i aktywność fizyczna powinna być dopasowana do innych potrzeb i wymagań. Kobieta w ciąży podejmuję aktywność fizyczną aby przejść ciąże w jak najlepszej formie fizycznej i psychicznej oraz jak najlepiej przygotować się do porodu. Nie jest to czas na wyczerpujące treningi, dbanie o sylwetkę czy bicie rekordów. Naszym zdaniem trening w ciąży powinien być ukierunkowany na większą świadomość ciała i jego potrzeby, budowanie wiary we własne możliwości, umiejętność radzenia sobie ze stresem i emocjami.

Program zajęć

  • trening cardio o umiarkowanej intensywności,
  • ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg i ramion
  • ćwiczenia równoważne i koordynacyjne
  • ćwiczenia mięśni środka oraz dna miednicy
  • ćwiczenia oddechowe
  • ćwiczenia rozluźniające, relaksujące oraz budujące świadomości ciała.

Efekty jakich możesz się spodziewać ?

  • ogólne usprawnianie przebiegu ciąży, porodu i połogu,
  • zmniejszenie bolesności w obrębie mięśni i stawów,
  • złagodzenie objawów i dolegliwości związanych z ciążą,
  • wzmocnienie mięśni oraz zwiększenie zakresu ruchu,
  • wymodelowanie sylwetki i ustabilizowanie postawy,
  • przygotowanie do porodu, połogu oraz powrotu do sprawności sprzed ciąży,
  • poprawa funkcjonowania układu oddechowego i krwionośnego.

Zajęcia Aktywna Ciąża zalecane są głównie kobietom, które już przed ciążą były aktywne, a samą ciąże mają zdrową i czują się dobrze oraz nie mają żadnych przeciwwskazań do ćwiczeń fizycznych.

Zajęcia prowadzą:

dorota-sudol-sq.jpg
Dorota Sudoł
Instruktor Fitness
renata-rakoczy-sq.jpg
Renata Rakoczy
Fizjoterapeuta

Rezerwacja:

Rezerwacji możesz dokonać osobiście w recepcji Nova Active Studio
lub telefonicznie pod numerem 881 960 999 w godzinach pracy recepcji 16.00 – 20.00.

Rezerwacja internetowa