Kondycja i wzmacnianie

Core Training

Pojęcie ‚core’ obejmuje grupę głębokich mięśni centrum, które stabilizują nasz kręgosłup zarówno w ruchu jak i w spoczynku, np. w pozycji siedzącej czy stojącej. Zajęcia „core trening”  to zestawy ćwiczeń bazujący głównie na  mięśniach tułowia – w tym również mięśniach brzucha. Z założenia duża część ruchów powinna być  inicjowana z tzw. centrum przez co tułów uznaje się  za ośrodek centralny ruchu fizycznego służący optymalnej stabilności oraz funkcji motorycznych całego ciała. Trening tych mięśni jest zatem fundamentem do zdrowego funkcjonowania w codzienności – bez bólów pleców, a także podstawą do bezpiecznego uprawiania wszelakich sportów.

Cel zajęć

  • wzmocnienie mięśni posturalnych wokół tułowia
  • nauka kontroli ustawienia kręgosłupa w ruchu i w pozycjach statycznych.
  • świadomie regulowanie napięć mięśni głębokich w zależności od przyjmowanej pozycji bądź wykonywanej aktywności

Efekty jakich możesz się spodziewać:

  • poprawa czucia własnego ciała oraz ułatwienie wykonywania trudnych zadań ruchowych np. podnoszenia ciężarów
  • zmniejszenie dolegliwości bólowych w odcinku krzyżowym lub lędźwiowym kręgosłupa
  • zmniejszenie ryzyka wystąpienia kontuzji głównie w obrębie dolnych pleców.
  • poprawa równowagi i czucia głębokiego
  • Korekcja ustawienia ciała, poprawa postawy

Trening podwieszany

To oryginalny system treningu, który wykorzystuje wagę i masę ciała trenującego do wykonywania wielu ćwiczeń. Polega  na podczepieniu ćwiczącego do specjalnych pasów podwieszonych pod sufitem. Zaletą systemu jest możliwość pełnej kontroli podczas ćwiczenia poprzez dostosowanie pozycji w celu zmniejszenia lub dodania oporu własnym ciężarem ciała. Przymocowane do sufitu taśmy, przy przyjęciu odpowiedniej pozycji ciała i jednoczesnym naciągnięciu pozwalają na wykonanie wielu różnorodnych ćwiczeń wzmacniających ciało. Taśmy same w sobie nie wydają się tak spektakularnym wyposażeniem jak kilkudziesięciokilogramowe ciężary czy rozłożyste maszyny. Jednak efekty, jakie dają treningi z ich wykorzystaniem, robią znakomite wrażenie.

Dla kogo są te zajęcia ?

Trening dla każdego, gdyż jedynym ciężarem jest masa własnego ciała.

Efekty treningu podwieszanego

  • zwiększenie wytrzymałości
  • funkcjonalności i wydajności mięśni
  • rozbudujesz swoją masę mięśniową
  • poprawisz mobilność oraz elastyczność mięśni
  • zwiększysz świadomość swojego ciała

Trening podwieszany często zaleca się osobom, które są po kontuzjach lub zwyczajnie potrzebują nabrać świadomości własnego ciała i mięśni oraz balansu. Ta forma aktywności doskonale sprawdza się jako uzupełnienie rehabilitacji czy masażu, ponieważ pozwala wzmacniać osłabione partie mięśni, ale ich nie nadwyręża.

Zajęcia prowadzą:

malgorzata-hiszpanska-sq1.jpg
Małgorzata Hiszpańska-Słaba
Właściciel, Fizjoterapeuta
dorota-sudol-sq.jpg
Dorota Sudoł
Instruktor Fitness
renata-rakoczy-sq.jpg
Renata Rakoczy
Fizjoterapeuta

Rezerwacja

Rezerwacji możesz dokonać osobiście w recepcji Nova Active Studio
lub telefonicznie pod numerem 881 960 999 w godzinach pracy recepcji 16.00 – 20.00.

Rezerwacja internetowa