Trening medyczny -Nova Active

Indywidualny trening medyczny

Trening łączący aktywność fizyczną z nowoczesnymi metodami rehabilitacji skierowany do wszystkich osób, którym zależy na bezpieczeństwie i eliminacji szkodliwych następstw nieprawidłowo wykonywanych ćwiczeń. Głównie skoncentrowany  na ochronie przed przeciążeniami, polegający na nauce umiejętności motorycznych. Zalecany dla osób przechodzących proces leczniczy, doświadczających ból oraz cierpiących z powodu charakterystycznych chorób cywilizacyjnych.

Stawiamy włąściwą diagnozę

Na podstawie autorskiego programu przeprowadzamy badania i testy z zakresu fizjoterapii, biomechaniki i motoryki pod kątem rodzaju wykonywanej pracy bądź uprawianej dyscypliny sportowej.

Opracowujemy spersonalizowany program

Dobieramy optymalny trening, uwzględniający zarówno wszystkie aspekty zdrowotne jak i zamierzone cele. Skupiamy się na korekcie wzorców ruchowych, indywidualizacji obciążenia, doborze rodzaju ćwiczeń oraz weryfikacji „słabych ogniw.

Określamy długofalowe działania

Podczas pierwszej wizyty przeprowadzamy trening wstępny. Na bieżąco monitorujemy osiągnięte efekty i dostosowujemy poziom zajęć do aktualnych potrzeb i predyspozycji.

Wykupując pakiet 10 treningów nie płacisz za konsultację i diagnozę.

Z nami odzyskasz sprawność.
Pozbądź się bólu i ciesz się aktywnością fizyczną ….

Rodzaje indywidualnych treningów medycznych

Funkcjonalny trening medyczny

Trening dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb.

W pierwszej kolejności skupia się na likwidacji funkcjonalnej dysfunkcji narządu ruchu. Jego celem jest poprawa propriocepcji oraz koordynacji wewnątrzmięśniowej, tak aby płynnie przejść od terapii do treningu medycznego. Prowadzony jest przez wyszkolonego trenera, który posiada wiedzę nie tylko z zakresu sportu, ale także rehabilitacji. Dzięki temu FTM jest treningiem bezpiecznym.

Wskazania do treningu medycznego

  • Dla wszystkich osób, którym zależy na bezpieczeństwie treningu i minimalizacji ryzyka wystąpienia szkodliwych i bolesnych następstw nieprawidłowo wykonywanych ćwiczeń.
  • Dla osób wracających po kontuzjach w celu nauki wykonywania ćwiczeń prawidłowo, niwelując czynnik uszkadzający
  • Dla wszystkich rozpoczynających zmagania ze sportem lub wracających po dłuższej przerwie.

Funkcjonalny Trening Medyczny poprzedzony jest badaniami, testami i diagnozami z zakresu fizjoterapii, biomechaniki i motoryki.

Terapeutyczny trening dna miednicy

Terapeutyczny trening dna miednicy jest metodą  o działaniu wspomagającym usprawnianie mięśni głębokich kompleksu biodrowo-lędźwiowo-miednicznego. Nawiązuje do treningu funkcjonalnego, w którym w sposób prawidłowy odzwierciedlamy naturalne, codzienne ruchy co wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie, sposób poruszania się, ale także działa profilaktycznie w przypadku takich schorzeń jak wysiłkowe nietrzymanie moczu, bóle kręgosłupa, a nawet migreny. Dodatkowo trening może  poprawić komfort  jakość życia kobiet cierpiących na bolesne miesiączki.

Dla kogo:

  • Dla wszystkich kobiet – którym zależy na prawidłowym utrzymaniu stanu napięcia mięśni dna miednicy i zapobieganiu nietrzymaniu moczu.
  • Dla kobiet w okresie menopauzy – pomoc w utrzymaniu właściwego położenia narządów rodnych.
  • Dla młodych mam – którym zależy na szybkim i bezpiecznym powrocie do sylwetki i sprawności sprzed ciąży.
  • Dla mężczyzn – trening zwiększa świadomość ciała i działa wzmacniająco.
  • Dla osób aktywnych fizycznie – tancerzy, uprawiających trening siłowy czy sporty wyczynowe, którym zależy na poznaniu nowych możliwości ciała czerpiąc siłę z mięśni głębokich, a nie powierzchniowych.

Jak wygląda trening ?

Jednym z głównych elementów treningu są ćwiczenia sensomotoryczne, czyli nauka percepcji różnych części ćwiczonego obszaru poprzez ruch. Wygląda to tak, że aby zbliżyć guzy  kulszowe nie napinając przy tym mięśni pośladków, należy najpierw je „zlokalizować” w swoim ciele, pomyśleć o nich, a następnie wysłać impuls do ich aktywacji. Z neurologicznego punktu widzenia, celem tego treningu jest poprawa połączeń pomiędzy mózgiem a ćwiczonymi mięśniami. Bardzo ważnym elementem podczas terapii jest  nauka koaktywacji  pracy dna miednicy z mięśniem poprzecznym brzucha co zgodnie z obecną wiedzą   przekłada się na poprawę stabilizacji kompleksu biodrowo-lędźwiowo-miednicznego. Ćwiczenia wykonywane są głównie w siedzeniu, leżeniu i staniu. Na ćwiczenia należy zapewnić sobie w wygodny strój a ćwiczy się na boso lub w skarpetkach antypoślizgowych.

Trening w ciąży

Trening po porodzie

Trening posturalny

Postawa ciała to klucz do Twojego zdrowia!

Większość ludzi uważa, że ​​dobra postawa to kwestia siedzenia prosto, stania w pozycji na baczność lub przyciągnięcia do siebie łopatek. Niestety nie tak to powinno wyglądać i nie jest aż takie proste. Postawa ciała jest wypadkową równoczesnego działania dużych grup mięśniowych, które utrzymują ciało w równowadze i zależy w dużej mierze od równomiernego rozwoju tych grup mięśniowych. Wszelkie dysproporcje w rozwoju mięśni czy też osłabienie siły mięśni zapewniających prawidłowe warunki statyki ciała, mogą prowadzić do zmniejszenia stabilizacji kręgosłupa i często są początkiem łańcucha zmian prowadzących do choroby zwyrodnieniowej oraz wad postawy. Ostatecznie brak balansu w obrębie układu mięśniowego oraz zaburzenia stosunku siły do ​​elastyczności w  przeciwstawnych grupach mięśni posturalnych utrzymujących nas w pozycji wyprostowanej może (nie musi) manifestować się bólami w poszczególnych odcinkach kręgosłupa lub powiązanych z nim anatomicznie i często odległych obszarach ciała.

Osiągnięcie dobrej postawy wymaga regularnych ćwiczeń oraz dobranych indywidualnie specjalistycznych technik terapeutycznych. Nasza propozycja to szyty na miarę TRENING POSTURALNY. Jest to rodzaj treningu indywidualnego ukierunkowanego na  poprawę postawy ciała. W związku z personalizacją  takiego programu w czasie  wizyty wstępnej i po przeprowadzeniu testów oceny postawy opracowujemy program treningowy, który w założeniu ma pomóc w zmianie wyglądu sylwetki i przywróci bądź poprawić sprawność ciała.

Trening posturalny

Trening oddechowy