Pilates

PILATES – jest to forma treningu opartego  na świadomej pracy nad całym ciałem koncentrującej się na mięśniach stabilizujących kręgosłup, głównie mięśniach głębokich grzbietu i brzucha. Celem ćwiczeń jest poprawa postawy, odciążenie kręgosłupa i stawów oraz wzmocnienie, uelastycznienie wszystkich mięśni bez ich rozbudowywania. Każde ćwiczenie jest zsynchronizowane z oddechem a poprzez kontrolę nerwowo-mięśniową wpływa na jakość ruchu. Ćwiczenia te wykonywane ze zrozumieniem i w odpowiedniej modyfikacji są bezpieczne dla każdego.

Korzyści z praktykowania Pilates

Kształtowanie prawidłowej postawy poprzez zwiększenie świadomości ciała i wyrobienie prawidłowych wzorców ruchowych.

  • Wzmocnienie mięśni głębokich w celu stabilizacji kompleksu lędźwiowo-miednicznego.
  • Uwalnianie napięć z ciała spowodowanych złą postawą oraz przeciążeniami związanymi z wykonywaniem pracy zawodowej.
  • Poprawa siły i elastyczności mięśni oraz koordynacji ruchowej i sprawności ogólnej.
  • Zapobieganie osteoporozie , bólom kręgosłupa, poprawa kondycji stawów oraz mięśni, ścięgien i więzadeł.
  • Łagodzenie przewlekłych dolegliwości bólowych pleców, szyi.
  • Pomoc kobietom w ciąży w utrzymaniu sprawności oraz przygotowanie do szybkiego powrotu do formy po urodzeniu dziecka.
  • Szerokie zastosowanie w różnych dyscyplinach sportu i rekreacji jak: golf, tenis, narciarstwo, pływanie, kolarstwo, taniec, jazda konna.
  • Wysmuklenie sylwetki.
  • Poprawa samopoczucia, relaks.

Pilates ARC

PILATES ARC – to ćwiczenia na specjalnie zaprojektowanym przez Josepha Pilatesa przyborze o nazwie Łuk . Jego kształt zapewnia bezpieczeństwo ćwiczeń wzmacniających kręgosłup. Jednocześnie pozwala uzyskać stabilizację i odciążenie miejsc tego wymagających oraz poprawi elastyczność pleców i rozciągnie mięśnie. Ćwiczenia na łuku to także poprawa postawy ciała, zwiększenie równowagi i ogólnej koordynacji ruchowej. Kręgosłup aby był zdrowy musi być  jednocześnie mobilny i stabilny czyli taki, który pozwala na wykonywanie określonych czynności w życiu codziennym. Dzięki przyrządowi „Arc” możemy w o wiele większym zakresie mobilizować kręgosłup zarówno podczas rotacji, wyprostu czy w czasie pracy nad poszczególnymi odcinkami kręgosłupa. Łuk z założenia ma pomagać w opanowaniu trudnej techniki ćwiczeń  dlatego polecamy go dla osób o różnym stopniu zaawansowania zarówno dla  początkujących jak i doświadczonych i mających opanowana technikę Pilates. Dodatkowo łuk zapewnia różnorodność ćwiczeń i nie pozwala na nudę.

REHA Pilates

Zajęcia mają charakter zarówno profilaktyczny jak i terapeutyczny, przeznaczone dla osób odczuwających bóle kręgosłupa będące wynikiem przeciążeń, urazów lub wad postawy. W trakcie zajęć ćwiczenia dobierane są tak aby niwelowały skutki siedzącego trybu życia lub złych nawyków ruchowych. Zajęcia prowadzone są  na dużych piłkach, rollerach lub ringiem, które maja wspomóc lub utrudnić zadane ćwiczenia. Poziom zajęć  jest dostosowany przez instruktora do sprawności i aktualnego stanu zdrowia osób trenujących. Jest to jedna z niewielu form aktywności, którą można polecić osobom z bólem przewlekłym.

Joga

Joga Nova Active Studio

JOGA to praca z ciałem, oddechem i umysłem. Ten wielowiekowy system ćwiczeń uspokaja, wycisza, odpręża, a równocześnie kształtuje sylwetkę i wzmacnia ciało. Podczas sesji jogi, wykonuje się asany (pozycje jogi): powoli i z uwagą przybieramy daną asanę (pozycję), przez jakiś czas trwamy w niej, a następnie wychodzimy z pozycji. Dzięki trwaniu w danym ułożeniu ciała umysł koncentruje się, a mięśnie wzmacniają i uelastyczniają. System jogi oferuje dziesiątki asan i ich wariantów, dzięki czemu ćwiczone jest całe ciało. Regularna praktyka jogi sprawia, że wzmacniane i uelastyczniane są wszystkie grupy mięśniowe, a ćwiczący nabiera większej świadomości ciała. Podczas zajęć używa się pomocy takich jak klocki, paski, koce do jogi, dzięki czemu wykonanie każdej asany jest możliwe dla każdego, niezależnie od wieku, kondycji fizycznej i elastyczności ciała. Dopełnieniem każdej sesji jogi są pozycje relaksacyjne i ćwiczenia oddechowe, które pomagają uspokoić system nerwowy i zintegrować w ciele wykonaną właśnie pracę.

Korzyści z praktyki jogi

  • wzmacnianie mięśni powierzchownych i głębokich
  • wzmacnianie mięśni posturalnych i utrwalanie prawidłowej postawy ciała
  • budowanie prawidłowych wzorców ruchowych
  • zwiększenie świadomości ciała
  • poprawa koordynacji ruchowej
  • poprawa stabilizacji i równowagi
  • kształtowanie sylwetki
  • uelastycznienie mięśni i poprawa zakresów ruchu
  • poprawa samopoczucia i stanu zdrowia
  • redukcja poziomu stresu

Zajęcia prowadzą:

malgorzata-hiszpanska-sq1.jpg
Małgorzata Hiszpańska-Słaba
Właściciel, Fizjoterapeuta
dorota-sudol-sq.jpg
Dorota Sudoł
Instruktor Fitness
renata-rakoczy-sq.jpg
Renata Rakoczy
Fizjoterapeuta

Rezerwacja:

Rezerwacji możesz dokonać osobiście w recepcji Nova Active Studio
lub telefonicznie pod numerem 881 960 999 w godzinach pracy recepcji 16.00 – 20.00.

Rezerwacja internetowa